Tahsilat Skorları < Önceki Haber  -  Sonraki Haber > 11.08.2014

 

 
 
FICO ve KKB Borç Yönetimini geliştirmek için tahsilat skorlarını Türkiye'de kullanıma sunacak ? Dünyanın önde gelen tahminsel analitik, karar yönetimi yazılımı ve danışmanlık şirketi FICO, tahsilat skorlarını Türkiye'de kredi veren kurumların kullanımına geniş bir yelpaze ile sunmak için Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ile ortaklığa başladıklarını duyurdu. Bu skorlar borç veren kurumlara tahsilat prosedürlerini geliştirmeleri için olanak sağlayarak Türkiye'deki güvenilir kredi büyümesini destekleyecektir. Türkiye'de toplam kredi hacmi hızla büyümektedir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilerine göre hem tüketici kredileri hem de mortgage kredileri Mart 2013'ten Mart 2014'e kadar yüzde 22 oranında büyüdü. Bununla birlikte bu büyüme 2014'te yavaşladı ve kredi kartı alacaklarında yıllardır süren büyüme kısmen yeni bankacılık düzenlemeleri nedeniyle tek hanelere düştü. FICO, borç veren kurumlara, vadesinde ödeme yapmamış borçluları yönetmesine yardım etmek için, borcu ödenmemiş hesabın, temerrüde düşmenin bir safhasından sonrakine ilerleyişinin olasılığını tahmin edecek bir tahsilat skor paketi geliştiriyor. Borç veren kurumlar, bu skorları, borçlu müşteriler ile irtibata geçmek için önceliklendirmek ve borçlarının ödemesi gecikmiş ancak "kendisinin çözüm getirmesi" beklenen borçlularla irtibattan kaçınmak amacıyla kullanabilecekler. FICO tahsilat skorlarının adapte edildiği operasyonlar ile tahsilatlarda genellikle yüzde üç ile beş arası artış kaydedilir. FICO Türkiye tahsilat skorlarının, borç veren kurumların kullanımına, bu yılın sonunda sunulması beklenmektedir. Kredi Kayıt Bürosu Strateji Başkan Yardımcısı Koray Kaya "Kredi büyümesi Türkiye'nin ekonomik genişlemesinin önemli bir parçasıdır ve gelişmiş risk yönetimi gerektirir" dedi ve sözlerine şöyle devam etti "Türkiye'de finansal sistem çok gelişmiştir ve bankalarımız dünyanın en iyi araçlarını kullanmak istemektedir. Kredi skorlama konusunda 50 yılı aşkın tecrübesiyle FICO; yalnızca KKB verisinden en fazla değeri nasıl elde edeceğini değil aynı zamanda tahsilat işlemlerinde skorları kullanarak müşterilerimize maksimum fayda sağlamanın nasıl garanti altına alınacağını da bilmektedir." FICO Türkiye Ülke Müdür Kerem Gül 'Tahsilatları ve risk yönetimini geliştirebilen analitik çözümler için büyük bir talep olduğunu görüyoruz" dedi ve ekledi "FİCO'nun tahsilat skorları, kredi geri ödemesinin en güvenilir tahminini yapmak amacıyla gelişmiş tahminsel modelleme kullanır. Kredi vermeyi daha etkili hale getirmek ve borç veren kurumlara vadesini geçirmiş borçlulardan daha fazla tahsilat yapmalarına yardımcı olmak için KKB ile ortaklık yapmaktayız."
 



Bizden Haberler Sektörel Haberler

RGN Kurucusu Gonca Ergün’ün Başarı Hikayesi TRT Haber Ekranlarındaydı!
Her hafta Şenay Akay’ın sunumuyla başarılı girişimci kadınların hikayelerini ekranla...

Haberin devamı
06.04.2015

RGN Gezideydi!
    Normal  0      21      false ...

Haberin devamı
19.06.2014

RGN, 10. ÇAĞRI MERKEZİ VE FUARI‘NDAYDI
Çağrı merkezi sektörünü aynı çatı altında buluşturan Ç...

Haberin devamı
03.11.2014

23 Nisan’da RGN’nin Küçük Misafirleri Vardı
 Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatür...

Haberin devamı
05.05.2014

RGN'de Yılbaşı
Her yıl olduğu gibi 2013 yılında da başarılarını katlayarak arttıran RGN Çağrı Merk...

Haberin devamı
16.04.2014

RGN Ailesi İftarda Buluştu!
RGN İletişim Merkezi çalışanları, her yıl olduğu gibi bu yıl da iftar organizasyonu...

Haberin devamı
23.07.2014

RGN İŞ'TE EŞİTLİK PLATFORMU ÜYELİĞİNE KABUL EDİLDİ
    “İş’te Eşitlik Platformu” Haziran 2012’de ...

Haberin devamı
10.11.2014

Kredi ve Kredi Kartı Borçları İçin Yapılandırma Teklifi
 Tüketici tarafından artan kredi ve kredi kartı borcuna ödeme kolaylığı tan...

Haberin devamı
03.09.2014

RGN'de yenilenme zamanı!
RGN olarak müşteri portföyümüze ve çalışmalarımıza bakarak artı...

Haberin devamı
17.04.2014

RGN Doğayı Seviyor!
    

Haberin devamı
22.08.2014

RGN Bilişim 500'de 305. oldu!
     İnterpromedya tarafından bu yıl 15’incisi gerçe...

Haberin devamı
30.06.2014

TELE.COM.TR' NİN EKİM SAYISINDA BİZ DE VARIZ!
 Tele.com.tr,  Ekim Sayısında RGN İletişim hizmetleri A.Ş Kurucusu Gonca Erg&uum...

Haberin devamı
06.11.2014

Çağrı Merkezleri Yöneticileri Milano’da Buluştu
 İMİ Conferences’ın, tüm dünyadaki sektörel yeniliklerin takip e...

Haberin devamı
05.05.2014

Ticari Alacak, Risk ve Tahsilat Yönetim Stratejileri Zirvesi'nde RGN Kurucusu Gonca Ergün Konuşmacı Olarak Yer Alıyor!
 RGN Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Ergün'ün konuşmacı olara...

Haberin devamı
19.03.2015

RGN Yenilendi
RGN olarak, 2014 ile beraber, tahsilat başarısının “doğru iletişim” temeline d...

Haberin devamı
30.04.2014

Kimse Sizin Borcunuzu Ödemez!
Dolandırıcıların yeni metodla “Finans kurumundan sizi arıyorum. Borcunuzu taksitlend...

Haberin devamı
03.06.2014

Kredi Kartı Dolandırıcılığına Karşı 10 Yöntem
Trend Micro, sanal ortamın en önemli sorunlarından birisi olan kredi kartı dolandırıc...

Haberin devamı
25.04.2014

Kamu borcu olanlar dikkat! 2 gün kaldı!
 25 Şubat 2011'de çıkarılan yasa ile bazı kamu alacaklarına af getirilmişti. A...

Haberin devamı
28.04.2014

2. Call Center Zirvesi Haliç Kongre Merkezi'nde Gerçekleşti
    Normal  0      21      false ...

Haberin devamı
02.06.2014

Çağrı merkezleri rahatsız
 Çağrı Merkezleri Derneği, son günlerde artan telefon dolandırıcılığı hab...

Haberin devamı
26.04.2014

Çağrı Merkezleri Büyüyor!
    Çağrı Merkezleri Derneği’nin yıllık toplantısı BTK Ba...

Haberin devamı
24.06.2014

Kredi Kartı Ödemeyenlerin Sayısı Patladı!
 Kredi kartları kullanımı ve bireysel kredileri kısıtlayıcı önlemlerin ardından,...

Haberin devamı
17.07.2014

Tahsilat Skorları
      FICO ve KKB Borç Yönetimini geliştirmek i&...

Haberin devamı
11.08.2014

En fazla kredi kartı borcu olan il İstanbul
    Finansal Türkiye Haritası ve Türkiye İstatistik Kurumu v...

Haberin devamı
15.08.2014

Borçlu Psikolojisi
Alışveriş ve tüketim çılgınlığı birçok kişiyi borç batağına s&uu...

Haberin devamı
13.08.2014



Sertifikalarımız
Hakkımızda
Tarihçemiz
Vizyon, Misyon ve Değerlerimiz
Kalite Politikamız
Neden RGN?
Organizasyon Şeması
Hizmetlerimiz
İnsan Kaynakları
Basında RGN
Foto Galeri
Videolar
Bize Ulaşın
RGN İletişim Hizmetleri A.Ş.
Gürsel Mah. Erzincan Sok. Leblebici İş Merkezi No:18 K:3 Kağıthane İstanbul
Tel: 0(212) 314 88 88 • info@rgn.com.tr
Design by