Çağrı merkezleri rahatsız < Önceki Haber  -  Sonraki Haber > 26.04.2014

 Çağrı Merkezleri Derneği, son günlerde artan telefon dolandırıcılığı haberleri üzerine açıklama yaptı. Açıklamada, telefonla dolandırıcılık yapanların binlerce kişiye istihdam yaratan çağrı merkezleriyle aynı kefeye konulmaması gerektiği belirtildi.

Açıklamada şu görüşlere yer verildi:

“Bu tip çetelerin telefonu araç olarak kullanmaları gerekçesiyle, ülkemizde hem ekonomiye hem de istihdama çok önemli katkılar sağlayan çağrı merkezi sektörü ile birlikte anılmaları son derece yanlış, üzücü ve rahatsız edici bir durumdur. Bu tip vakalara konu olan işyerlerinin çağrı merkezi olarak algılanması konusundaki rahatsızlığımızı ve hassasiyetimizi tüm kamuoyu ile paylaşarak, sektör temsilcisi olarak da vatandaşlarımızın bilinçlenmeleri ve mağdur olmamaları için kamuoyuna bazı bilgiler aktarmak istiyoruz.

Çağrı Merkezleri Derneği olarak kurulduğumuz tarihten bu yana, çağrı merkezi sektörünün sağlıklı gelişimini sağlamak, faaliyet alanını genişletmek, sektöre belirli standartlar getirilmesine katkı sağlayarak hizmet kalitesini artırmak, kamuoyunu sektörümüz hakkında bilinçlendirmek ve kanun koyucular ile sektördeki paydaşlar arasında iletişim köprüsü kurabilmek amacı ile faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

Bu tip talihsiz haberlere konu olan dolandırıcıların telefon mecrasını kullanıyor olmaları, toplumda maalesef “bazı çağrı merkezleri dolandırıcılık yapıyor” algısı yaratıyor. Oysa bu yapıları çağrı merkezi olarak adlandırmamak gerekiyor. Bunlara ancak “telefon mecrasını kullanan dolandırıcılar” diyebiliriz.

Çağrı merkezi sektörü bugün geldiğimiz noktada; Anadolu ekonomisine yıllık ortalama 500 milyon TL değer yaratan, yatırım yapılan bölgede yaratılan ekosistem ile o bölgenin ekonomisine yedi kat fazla hareket kazandıran, sağladığı 70 bin istihdam ile ülkemizin en stratejik ve değerli sektörlerinden biridir. Günlük hayatta da vatandaşın birçok ihtiyacında hayatını kolaylaştıran oldukça önemli bir yere sahiptir.

Bu tür olaylar, çağrı merkezi sektörünü olumsuz etkiliyor

Bu noktada karşımıza iki sorun çıkmaktadır. Birincisi, vatandaşlarımız, kendilerini bilgilendirme, tanıtım ya da satış amaçlı arayan çağrı merkezleriyle dolandırıcıları ayırt edemiyorlar ve bu tip talihsiz vakaların yaşanması söz konusu oluyor. İkincisi ise, çağrı merkezi sektörü olarak bu ve buna benzer durumlarda olumsuz etkileniyoruz.

Vatandaş ne yapmalı?

Tüm vatandaşlarımız ihtiyaç duydukları, yararlanabilecekleri hizmet ve ürünlerle ilgili tekliflerden, bilgilendirmelerden ve tanıtım mesajlarından haberdar olmak isterler. Günümüz koşullarında bu hem ticaretin canlanması hem de vatandaşların ihtiyaçlarının daha hızlı ve kolay şekilde görülmesi adına önem kazanıyor. Burada vatandaşların güvenli bir hizmet alıp almadıklarından emin olmaları için şu soruların cevaplarından emin olmalılar: Arayan taraf gerçekten bir ürün ya da hizmet sunuyor mu, bu ürün veya hizmet, güvenli koşullarda sunuluyor mu, bu firma, güvenilir bir firma mı?

Dolandırılmanın önüne nasıl geçilebilir?

Bu gibi durumlarda öncelikle arayan firmayla daha önceden bir alışveriş ilişkisi olup olmadığına dikkat edilmeli; eğer daha önceden alışveriş yapılan bir markaysa ve numarası tanınıyorsa güvenli bir alışveriş yapılabileceği varsayılabilir. Eğer daha önceden alışveriş yapılmayan bir kurum arıyorsa, mutlaka kişisel bilgilere ne şekilde ulaştıkları sorulmalı. Eğer karşıdaki “müşteri temsilcisi”, kişisel bilgilere ne şekilde ulaştığını net bir şekilde açıklayamıyorsa, dikkatli olmak gerekiyor. Bu durumda eğer teklif yine de cazip geliyorsa, arayan kişiye hangi firmadan aradığı, firma bilgilerinin hangi kanallardan teyit edilebileceği sorulmalı. Arayan numarayı ve firmayı gerekiyorsa telefonla ulaşılarak ya da internetten kontrol ettikten sonra alışveriş tamamlanmalı. Eğer bir ürün alınacaksa, kapıda teslimat esnasında ödeme alternatifleri tercih edilmeli. Bu şekilde dolandırılmanın önüne büyük ölçüde geçilebilir.

Çağrı Merkezleri Derneği, güvenli alışveriş konusunda çok hassas

Çağrı Merkezleri Derneği olarak, kişisel bilgilerin gizliliği, uzak mesafeli satışlarda güvenli alışveriş konularının üzerinde hassasiyetle duruyor ve bu konularda ilgili devlet kurumlarıyla da işbirliği içerisinde çalışıyoruz. Günümüzde teknolojik gelişmeler her türlü hizmete uzaktan erişime imkân tanıyor, vatandaşlarımızın bu olanaktan huzurlu ve güvenli bir şekilde yararlanması için projeler geliştiriyoruz.

Çağrı Merkezleri Derneği üye kuruluşlarının tamamı kişisel bilgilerin gizliliği ilkesine saygılı ve müşterilerine güvenli ödeme altyapıları sağlayarak çalışmalarını yürütmektedirler. Çağrı Merkezleri Derneği olarak, bu standartların tüm sektörde yaygınlaştırılması konusunda öncü rolümüzü sürdürmeye devam ediyoruz ve vatandaşlarımızı da dikkatli olmaları konusunda bilgilendirmek istiyoruz.”

 



Bizden Haberler Sektörel Haberler

RGN Kurucusu Gonca Ergün’ün Başarı Hikayesi TRT Haber Ekranlarındaydı!
Her hafta Şenay Akay’ın sunumuyla başarılı girişimci kadınların hikayelerini ekranla...

Haberin devamı
06.04.2015

RGN Gezideydi!
    Normal  0      21      false ...

Haberin devamı
19.06.2014

RGN, 10. ÇAĞRI MERKEZİ VE FUARI‘NDAYDI
Çağrı merkezi sektörünü aynı çatı altında buluşturan Ç...

Haberin devamı
03.11.2014

23 Nisan’da RGN’nin Küçük Misafirleri Vardı
 Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatür...

Haberin devamı
05.05.2014

RGN'de Yılbaşı
Her yıl olduğu gibi 2013 yılında da başarılarını katlayarak arttıran RGN Çağrı Merk...

Haberin devamı
16.04.2014

RGN Ailesi İftarda Buluştu!
RGN İletişim Merkezi çalışanları, her yıl olduğu gibi bu yıl da iftar organizasyonu...

Haberin devamı
23.07.2014

RGN İŞ'TE EŞİTLİK PLATFORMU ÜYELİĞİNE KABUL EDİLDİ
    “İş’te Eşitlik Platformu” Haziran 2012’de ...

Haberin devamı
10.11.2014

Kredi ve Kredi Kartı Borçları İçin Yapılandırma Teklifi
 Tüketici tarafından artan kredi ve kredi kartı borcuna ödeme kolaylığı tan...

Haberin devamı
03.09.2014

RGN'de yenilenme zamanı!
RGN olarak müşteri portföyümüze ve çalışmalarımıza bakarak artı...

Haberin devamı
17.04.2014

RGN Doğayı Seviyor!
    

Haberin devamı
22.08.2014

RGN Bilişim 500'de 305. oldu!
     İnterpromedya tarafından bu yıl 15’incisi gerçe...

Haberin devamı
30.06.2014

TELE.COM.TR' NİN EKİM SAYISINDA BİZ DE VARIZ!
 Tele.com.tr,  Ekim Sayısında RGN İletişim hizmetleri A.Ş Kurucusu Gonca Erg&uum...

Haberin devamı
06.11.2014

Çağrı Merkezleri Yöneticileri Milano’da Buluştu
 İMİ Conferences’ın, tüm dünyadaki sektörel yeniliklerin takip e...

Haberin devamı
05.05.2014

Ticari Alacak, Risk ve Tahsilat Yönetim Stratejileri Zirvesi'nde RGN Kurucusu Gonca Ergün Konuşmacı Olarak Yer Alıyor!
 RGN Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Ergün'ün konuşmacı olara...

Haberin devamı
19.03.2015

RGN Yenilendi
RGN olarak, 2014 ile beraber, tahsilat başarısının “doğru iletişim” temeline d...

Haberin devamı
30.04.2014

Kimse Sizin Borcunuzu Ödemez!
Dolandırıcıların yeni metodla “Finans kurumundan sizi arıyorum. Borcunuzu taksitlend...

Haberin devamı
03.06.2014

Kredi Kartı Dolandırıcılığına Karşı 10 Yöntem
Trend Micro, sanal ortamın en önemli sorunlarından birisi olan kredi kartı dolandırıc...

Haberin devamı
25.04.2014

Kamu borcu olanlar dikkat! 2 gün kaldı!
 25 Şubat 2011'de çıkarılan yasa ile bazı kamu alacaklarına af getirilmişti. A...

Haberin devamı
28.04.2014

2. Call Center Zirvesi Haliç Kongre Merkezi'nde Gerçekleşti
    Normal  0      21      false ...

Haberin devamı
02.06.2014

Çağrı merkezleri rahatsız
 Çağrı Merkezleri Derneği, son günlerde artan telefon dolandırıcılığı hab...

Haberin devamı
26.04.2014

Çağrı Merkezleri Büyüyor!
    Çağrı Merkezleri Derneği’nin yıllık toplantısı BTK Ba...

Haberin devamı
24.06.2014

Kredi Kartı Ödemeyenlerin Sayısı Patladı!
 Kredi kartları kullanımı ve bireysel kredileri kısıtlayıcı önlemlerin ardından,...

Haberin devamı
17.07.2014

Tahsilat Skorları
      FICO ve KKB Borç Yönetimini geliştirmek i&...

Haberin devamı
11.08.2014

En fazla kredi kartı borcu olan il İstanbul
    Finansal Türkiye Haritası ve Türkiye İstatistik Kurumu v...

Haberin devamı
15.08.2014

Borçlu Psikolojisi
Alışveriş ve tüketim çılgınlığı birçok kişiyi borç batağına s&uu...

Haberin devamı
13.08.2014



Sertifikalarımız
Hakkımızda
Tarihçemiz
Vizyon, Misyon ve Değerlerimiz
Kalite Politikamız
Neden RGN?
Organizasyon Şeması
Hizmetlerimiz
İnsan Kaynakları
Basında RGN
Foto Galeri
Videolar
Bize Ulaşın
RGN İletişim Hizmetleri A.Ş.
Gürsel Mah. Erzincan Sok. Leblebici İş Merkezi No:18 K:3 Kağıthane İstanbul
Tel: 0(212) 314 88 88 • info@rgn.com.tr
Design by