Borçlu Psikolojisi < Önceki Haber  -  Sonraki Haber > 13.08.2014

Alışveriş ve tüketim çılgınlığı birçok kişiyi borç batağına sürüklüyor. Vatandaşın ödeme imkânı bulunsa dahi alışverişlerde "kredi kartına 3-5-8 taksit yapabiliriz" teklifiyle, kısa ya da uzun vadede borç altına sokuluyor. Aşırıya gitmenin sosyal ve iktisadî hayatın dengesini altüst edeceğini söyleyen uzmanlar, "Kişinin borçlanınca çoğu zaman yalan söylemek mecburiyetinde kaldığını ve sözünde durmadığını" belirtti.
 
Türkiye’de son verilere göre halkın kredi borcu 127 kat arttı. Daha önce 4,3 milyar olan kredi kartı borçları, 77,7 milyara çıktı. Borcunu ödeyemeyen 2,5 milyon kişi ise kara listeye girdi.
 
Zaman'dan Zeynep Aytop'un haberine göre, günümüzde yapılan borçlanmaların bir ihtiyaçtan ziyade daha çok zengin olma, daha çok büyüme, lüks hayata kavuşma gibi saiklerle yapıldığı belirtiliyor.
 
'Kanaat-İktisat dengesi korunamıyor'
 
Sakarya Üniversitesi İktisat profesörü Ali Seyyar ise temel ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecek gelir seviyesine sahip bir kişinin, alışverişlerinde hiçbir zaman borçlanmayı düşünmemesi gerektiğini söylüyor. Birçok kişinin reklamların da etkisiyle piyasaya sürülen cazip nesnelere sahip olma arzularını ertelemediğini ve bir an evvel bunları elde etmek istediğini kaydeden iktisat profesörü, “Borçlanarak da olsa uzun süreli taksitli alışveriş imkânları bireysel arzularımıza hemen cevap vermektedir. Burada önemli bir psiko-sosyal hastalığımız gün ışığına çıkmaktadır: Kanaat ve iktisat dengesini koruyamamak.” ifadelerini kullanıyor.
 
"Hayatını düzene koyan ve bu çerçevede alışveriş yapan bir kişi, borçlanmak yerine tasarruf potansiyeline sahip olacağı için, bunları iktisat ile değerlendirmesini de bilir” diyen Prof. Seyyar,  gelirinin üzerinde harcama yaparak borçlananların sadece geçici olarak heveslerini tatmin ettiklerini belirtiyor.
 
Borçlanmaya karşı ne yapılabilir?
 
Türkiye’de yaklaşık 57 milyon kredi kartı kullanıcısı bulunduğunu ve 2 milyondan fazla borçlunun icralık olduğunu aktaran Prof. Ali Seyyar şunları öneriyor: “Başta haklarında icra takibi başlamış kredi kartı borçlusu kart hamilleri olmak üzere bütün kredi kartı sahiplerine gelir düzeyleri ile tüketim özgürlükleri arasında akıllı dengeyi sağlayan bir bilinçlendirme eğitimi verilmelidir. Para ve tüketim yönetimine dair bu eğitimi bizzat kredi kartı dağıtan bankalar ve bunları denetleyen bağımsız kuruluşlar vermelidir. Ayrıca kredi kartlarının sınırsız kullanımı bloke eden denetleyici haricî bir sistem oluşturulmalıdır. Örneğin vatandaşlarımızın tüketime yönelik harcamaları miktar üzerinden değil de oran üzerinden belirlenmelidir. Harcama oranlarının sınırı, gelir seviyelerine ve hedeflenen kişisel tasarruf çizgisine göre ayarlanmalıdır.”
 
Kaynak: http://t24.com.tr/haber/borcu-olan-kisi-daha-rahat-yalan-soyluyor,267364
 

 



Bizden Haberler Sektörel Haberler

RGN Kurucusu Gonca Ergün’ün Başarı Hikayesi TRT Haber Ekranlarındaydı!
Her hafta Şenay Akay’ın sunumuyla başarılı girişimci kadınların hikayelerini ekranla...

Haberin devamı
06.04.2015

RGN Gezideydi!
    Normal  0      21      false ...

Haberin devamı
19.06.2014

RGN, 10. ÇAĞRI MERKEZİ VE FUARI‘NDAYDI
Çağrı merkezi sektörünü aynı çatı altında buluşturan Ç...

Haberin devamı
03.11.2014

23 Nisan’da RGN’nin Küçük Misafirleri Vardı
 Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatür...

Haberin devamı
05.05.2014

RGN'de Yılbaşı
Her yıl olduğu gibi 2013 yılında da başarılarını katlayarak arttıran RGN Çağrı Merk...

Haberin devamı
16.04.2014

RGN Ailesi İftarda Buluştu!
RGN İletişim Merkezi çalışanları, her yıl olduğu gibi bu yıl da iftar organizasyonu...

Haberin devamı
23.07.2014

RGN İŞ'TE EŞİTLİK PLATFORMU ÜYELİĞİNE KABUL EDİLDİ
    “İş’te Eşitlik Platformu” Haziran 2012’de ...

Haberin devamı
10.11.2014

Kredi ve Kredi Kartı Borçları İçin Yapılandırma Teklifi
 Tüketici tarafından artan kredi ve kredi kartı borcuna ödeme kolaylığı tan...

Haberin devamı
03.09.2014

RGN'de yenilenme zamanı!
RGN olarak müşteri portföyümüze ve çalışmalarımıza bakarak artı...

Haberin devamı
17.04.2014

RGN Doğayı Seviyor!
    

Haberin devamı
22.08.2014

RGN Bilişim 500'de 305. oldu!
     İnterpromedya tarafından bu yıl 15’incisi gerçe...

Haberin devamı
30.06.2014

TELE.COM.TR' NİN EKİM SAYISINDA BİZ DE VARIZ!
 Tele.com.tr,  Ekim Sayısında RGN İletişim hizmetleri A.Ş Kurucusu Gonca Erg&uum...

Haberin devamı
06.11.2014

Çağrı Merkezleri Yöneticileri Milano’da Buluştu
 İMİ Conferences’ın, tüm dünyadaki sektörel yeniliklerin takip e...

Haberin devamı
05.05.2014

Ticari Alacak, Risk ve Tahsilat Yönetim Stratejileri Zirvesi'nde RGN Kurucusu Gonca Ergün Konuşmacı Olarak Yer Alıyor!
 RGN Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Ergün'ün konuşmacı olara...

Haberin devamı
19.03.2015

RGN Yenilendi
RGN olarak, 2014 ile beraber, tahsilat başarısının “doğru iletişim” temeline d...

Haberin devamı
30.04.2014

Kimse Sizin Borcunuzu Ödemez!
Dolandırıcıların yeni metodla “Finans kurumundan sizi arıyorum. Borcunuzu taksitlend...

Haberin devamı
03.06.2014

Kredi Kartı Dolandırıcılığına Karşı 10 Yöntem
Trend Micro, sanal ortamın en önemli sorunlarından birisi olan kredi kartı dolandırıc...

Haberin devamı
25.04.2014

Kamu borcu olanlar dikkat! 2 gün kaldı!
 25 Şubat 2011'de çıkarılan yasa ile bazı kamu alacaklarına af getirilmişti. A...

Haberin devamı
28.04.2014

2. Call Center Zirvesi Haliç Kongre Merkezi'nde Gerçekleşti
    Normal  0      21      false ...

Haberin devamı
02.06.2014

Çağrı merkezleri rahatsız
 Çağrı Merkezleri Derneği, son günlerde artan telefon dolandırıcılığı hab...

Haberin devamı
26.04.2014

Çağrı Merkezleri Büyüyor!
    Çağrı Merkezleri Derneği’nin yıllık toplantısı BTK Ba...

Haberin devamı
24.06.2014

Kredi Kartı Ödemeyenlerin Sayısı Patladı!
 Kredi kartları kullanımı ve bireysel kredileri kısıtlayıcı önlemlerin ardından,...

Haberin devamı
17.07.2014

Tahsilat Skorları
      FICO ve KKB Borç Yönetimini geliştirmek i&...

Haberin devamı
11.08.2014

En fazla kredi kartı borcu olan il İstanbul
    Finansal Türkiye Haritası ve Türkiye İstatistik Kurumu v...

Haberin devamı
15.08.2014

Borçlu Psikolojisi
Alışveriş ve tüketim çılgınlığı birçok kişiyi borç batağına s&uu...

Haberin devamı
13.08.2014



Sertifikalarımız
Hakkımızda
Tarihçemiz
Vizyon, Misyon ve Değerlerimiz
Kalite Politikamız
Neden RGN?
Organizasyon Şeması
Hizmetlerimiz
İnsan Kaynakları
Basında RGN
Foto Galeri
Videolar
Bize Ulaşın
RGN İletişim Hizmetleri A.Ş.
Gürsel Mah. Erzincan Sok. Leblebici İş Merkezi No:18 K:3 Kağıthane İstanbul
Tel: 0(212) 314 88 88 • info@rgn.com.tr
Design by